E-mail cím
Jelszó

Pályázatok

Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása

GINOP-3.2.2-8.2.4-16 Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása

Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása
Kódszám: GINOP-3.2.2-8.2.4-16



Támogatást igénylők köre:
Gazdaságilag potenciálisan életképes, azonban finanszírozási forrásokhoz nem, vagy nem megfelelő mértékében hozzájutó, gazdasági társaságok, amelyek:
 mikro-, kis- és középvállalkozások
 rendelkeznek legalább egy lezárt (beszámolóval alátámasztott), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel
 éves átlagos statisztikai állományi létszámuk a támogatási kérelem benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti évben minimum 2 fő volt
 a kevésbé fejlett régiókban székhellyel, fiókteleppel vagy telephellyel rendelkeznek, ott legalább egy fő állandó foglalkoztatottat alkalmaznak vagy alkalmazni fognak legkésőbb a projektmegvalósítás befejezéséig
 amelyek képesek teljesíteni a 3.1. és 3.2. fejezetekben, valamint a Felhívás 2. és / vagy 3. számú mellékletekben részletezett műszaki-szakmai feltételeket.

Jogi forma szerint:
 kettős könyvvitelt vezető jogi személyiségű gazdasági társaságok,
 egyéni vállalkozók, egyéni cégek


Támogatás formája, összege:
Jelen Felhívás keretében a projekt elszámolható összköltsége legfeljebb 75 millió Ft lehet, de:
 A támogatási kérelemben tervezett fejlesztés esetén annak költsége nem haladhatja meg a Felhívás 4. számú mellékleteként (elektronikusan) megjelentetett Maximális támogatási összeg kalkulátorban (excel) a (rész)projektre és támogatási kérelmet benyújtóra vonatkozóan előállt, maximális elszámolható költségre vonatkozó értéket.
 A felhőalapú szolgáltatások bevezetése vonatkozó szolgáltatás bevezetés kapcsán a támogatást igénylőnél az egy megoldásfelhasználóra és egy hónapra vetített fejlesztési (szolgáltatási) költség nem haladhatja meg a (nettó) 40 ezer Ft-ot (számítási mód: (rész)projekt összköltsége / hónapok száma / fejlesztendő funkcionális területek száma / felhasználók száma).

Finanszírozás Mindkét célterület A Helyben telepített saját szoftver célterületet érintő (rész)támogatási kérelem A felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterületet érintő (rész)támogatási kérelem esetén
Vissza nem térítendő támogatás összege minimum 1 millió Ft, maximum 24 millió Ft a Maximális támogatási összeg kalkulátor által meghatározott összeg lehet, de maximum 16 millió Ft a Maximális támogatási összeg kalkulátor által meghatározott összeg lehet, de maximum 16 millió Ft
A kölcsön összege minimum 1,25 millió Ft, maximum 37,5 millió Ft maximum 25 millió Ft maximum 12,5 millió Ft
Önrész összege 10%

Előleg:
Jelen felhívás keretében támogatott projektek esetében az utófinanszírozású tevékenységekre a vissza nem térítendő támogatás vonatkozásában igénybe vehető támogatási előleg maximális mértéke a megítélt támogatás 50%-a, de legfeljebb 12 millió Ft.
Támogatható tevékenységek:
A konstrukcióban két célterületre lehet együttesen vagy külön-külön támogatási kérelmet benyújtani:
A. Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések támogatása - on-premise vagy in house módon, vagyis vállalkozáson belül történt üzleti IKT rendszer, illetve alkalmazás bevezetés (helyben telepített saját szoftver bevezetése).
B. Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) és egyéb online vállalati szolgáltatások, megoldások terjesztése és bevezetése a kkv-k körében (felhőalapú szolgáltatások bevezetése).

Mindkét célterület esetében azon üzleti IKT megoldások támogathatóak, melyek az alábbi funkcionális területekre vonatkoznak:
1. Vállalati CRM, értékesítés terület;
2. Gyártási terület;
3. Humán erőforrás menedzsment és bérszámfejtés;
4. Kontrolling és döntéstámogatás;
5. Beszerzési, logisztikai terület;
6. Táv- és csoportmunka támogatás;
7. Pénzügyi, számviteli terület;
8. Internetes értékesítés (Vállalati webáruház)
9. Internetes megjelenés (Vállalati portál);
10. Munkafolyamat-irányítási megoldás (workflow);
11. Elektronikus iratkezelési megoldás;
12. Tudásmenedzsment specializált megoldás;

Kizárólag a helyben telepített saját szoftver esetében az alábbi üzleti IKT megoldások támogathatóak:
13. Adott funkcionális területhez kapcsolódó mobil technikát használó rendszer/megoldás;
14. Térinformatikai és földrajzi információs (GIS) specializált rendszer;
15. RFID technológiát alkalmazó specializált rendszer;

Kizárólag a felhőalapú szolgáltatások esetében az alábbi üzleti IKT megoldások támogathatóak:
16. Online (elektronikus) fizetési megoldás;
17. Szolgáltatásmenedzsment

A bevezetni kívánt rendszer, megoldás, szolgáltatás meg kell, hogy feleljen a 3.2. fejezetben foglalt általános, továbbá a felsorolt rendszerekre (1-17. funkcionális területekre) vonatkozó követelménylistának, illetve az ott részletesen meghatározott kritériumoknak, követelményeknek (lásd Felhívás 2. számú mellékletei).

Egy támogatási kérelem keretében több funkcionális területre irányuló fejlesztéssel is lehet pályázni az alábbiak figyelembe vételével:
 Az 1-17. funkcionális területekből legalább két funkcionális terület kell, hogy kiválasztásra kerüljön, továbbá a helyben telepített saját szoftver bevezetése esetében 8-15. funkcionális terület csak az 1-7. funkcionális terület közül választott támogatható tevékenységgel együtt, illetve a felhőalapú szolgáltatások bevezetése esetében 9-12 és 16-17. funkcionális terület csak az 1-8 funkcionális terület közül választott támogatható tevékenységgel együtt pályázható. A helyben teljesített saját szoftverek és a felhőalapú szolgáltatások célterületek között ennek teljesítésében van átjárhatóság.
 A 8. Internetes értékesítés (Vállalati webáruház) és a 9. Internetes megjelenés (Vállalati portál) funkcionális területek együttesen nem pályázhatóak. A vállalati webáruházhoz vagy vállalati portálhoz kapcsolódó mobileszközökre történő optimalizációval kapcsolatos tevékenységek, költségek csak a 8. vagy 9. funkcionális területen támogathatók (a 13-as alatt nem).

Meglévő informatikai rendszer esetén a fenti funkcionális területekkel való modulbővítésre, vagy meglévő, de korszerűtlenné vált rendszer teljes cseréjére is van lehetőség pályázni, az alábbi továbbfejlesztések azonban nem támogathatók:

a) Meglévő, adott típusú rendszer felhasználószám bővítése
b) Meglévő webáruház vagy honlap esetén kizárólag tartalomfrissítés, arculat átalakítás
c) Meglévő rendszer, saját rendszer vagy felhőalapú megoldás által lefedett terület kiegészítése (add-on)
d) A hibrid projektek, azaz az egy funkcionális területen helyben telepített és felhő alapú megoldást is tartalmazó fejlesztések, támogathatók, de ugyanazon funkcionális terület vagy csak helyben telepített, vagy csak felhő alapú rendszerben valósítható meg.
e) Meglévő, adott típusú rendszer verziófrissítése. Csak önmagában az adott üzleti IKT megoldás CMS-ének átnevezése is ennek minősül.

A Felhívás keretében a fentiek figyelembevételével az alábbi tevékenységek támogathatóak a releváns elszámolható költségek (lásd 5.5 rész) alkalmazásával hibrid megoldások esetében:

I. Vállalati folyamatmenedzsment, elektronikus kereskedelmi rendszerek és mobil technikák bevezetéséhez és működtetéséhez szükséges informatikai eszközök beszerzése
II. Vállalati folyamatmenedzsment, elektronikus kereskedelmi rendszerek és mobil technikák bevezetéséhez és működtetéséhez szükséges immateriális javak beszerzése
III. Vállalati folyamatmenedzsment, elektronikus kereskedelmi rendszerek és mobil technikák bevezetésének szakmai megvalósításhoz kapcsolódó szolgáltatási, tanácsadási és betanítási tevékenységek
IV. Felhőalapú és egyéb online elérhető üzleti szolgáltatások bevezetésének szakmai megvalósításához kapcsolódó szolgáltatási, tanácsadási és betanítási tevékenységek
V. Kötelezően megvalósítandó nyilvánosság biztosítása (önállóan nem támogatható).

Helyben telepített saját szoftver bevezetése esetében csak az I-III. és V. pontok, a felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterület esetében csak az I. (csak kliensoldali eszközök beszerzése esetén), illetve a IV-V pontok alkalmazhatóak.


Műszak és szakmai elvárások:
A Felhívás 4. számú szakmai mellékleteként megtalálható az elszámolható szoftverek körét meghatározó TESZOR lista. A helyben telepített saját szoftver bevezetése célterületre (is) irányuló projekt keretében csak a listán feltüntetett TESZOR szám alá tartozó szoftverek kerülhetnek beszerzésre.

Területi korlátozás:
A felhívásra csak a kevésbé fejlett régiók területén megvalósítani tervezett projektekre nyújthatók be támogatási kérelmek.
A fejlesztés megvalósulásának helyszíne a támogatást igénylő bejegyzett magyarországi székhelye, telephelye vagy fióktelepe lehet.

Az elszámolható költségek mértékére, illetve arányára vonatkozó elvárások:
Költségtípus Minimális mértéke a célterületre jutó összes elszámolható költségre vetítve (%) Maximális mértéke a célterületre jutó összes elszámolható költségre vetítve (%) Maximális elszámolható költség összege (Ft)
Helyben telepített saját szoftver bevezetése célterület esetén
Immateriális javak beszerzésének költsége 40% 90%
Eszközbeszerzés költségei - 20% Okostelefonok és tabletek beszerzési ára: max nettó 120 ezer Ft/db
Szakmai tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatások költségei - -
Szakértői szolgáltatások költségei 10% 50% Tanácsadás: max nettó 96.000 Ft/embernap
Felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterület esetén
Szakértői szolgáltatások költségei (a szolgáltatásbérleti díjat kivéve - 25% Tanácsadás: max. nettó 96.000 Ft/embernap
Eszközbeszerzés költségei - 20% Okostelefonok és tabletek beszerzési ára: max nettó 120 ezer Ft/db
Mindkét célterület esetén
Kötelezően előírt nyilvánosság biztosításának költségei - 0,5%


Területi korlátozás:
A fejlesztés megvalósulásának helyszíne a támogatást igénylő bejegyzett magyarországi székhelye, telephelye vagy fióktelepe lehet.

Kötelező vállalások:
A támogatást igénylőnek a c) pontban foglalt feltételt kötelezően kell vállalnia. Az a) és b) pontban foglalt feltételek közül a támogatást igénylőnek egy vállalást kell választania.
a) Üzemi eredmény növekedése:
A projektmegvalósítás befejezési évét közvetlenül követő 2. üzleti évben a kedvezményezett üzemi (üzleti) tevékenység eredmény növekedésének el kell érnie a támogatási kérelem keretében elnyert vissza nem térítendő támogatás értékének legalább 25%-át.
b) Elektronikus értékesítésből származó éves nettó árbevétel növekedése
A projektmegvalósítás befejezési évét közvetlenül követő 2. üzleti évben az elektronikus értékesítésből származó éves nettó árbevétel növekedésének (vállalkozói adóalapba beszámított bevételének) el kell érnie a támogatási kérelem keretében elnyert vissza nem térítendő támogatás értékének legalább 120%-át
c) A támogatott vállalatnál a támogatási kérelem keretében bevezetett vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelmi modulok, felhőalapú online üzleti szolgáltatások száma


Projekt végrehajtása:
A projekt fizikai befejezésére a projekt megkezdését, vagy amennyiben a projekt a támogatói okirat aláírásáig nem kezdődött meg, a támogatói okirat aláírását követően legfeljebb 24 hónap áll rendelkezésre


Támogatási kérelem benyújtása:
A támogatási kérelmek benyújtása 2016. november 2-től 2018. november 2-ig lehetséges.
A támogatási kérelem benyújtásának módja: Online benyújtás elektronikus kitöltő programon keresztül.

A vissza nem térítendő támogatás és a kölcsön együttesen, közös támogatási kérelem benyújtásával igényelhető.
Értékelés: pontozásos rendszer alapján.




Kérjük, hogy amennyiben felkeltette érdeklődését a pályázat, a fenti elérhetőségek egyikén keressen fel minket, így kollégáink egy cégre szabott pályázati terv összeállításában tudnak segítséget nyújtani.



2017.03.31.